Tuesday, September 21, 2010

Christa har ankommet!

Nå er det snart en uke siden Christa kom til sitt nye hjem. Og det har gått strålende!

Først besøkte jeg Christa's tidligere eier og hadde en veldig hyggelig prat og "Sphynx-kose-session". (For noen fantastiske søte små sphynx'er hun hadde!) Christa har hatt det godt der så det var nok en overaskelse for henne å skulle flytte på seg, 3 år som hun er. Men reisen gikk fint, hun mjauet et par ganger (med sin lyse, fugleaktige stemme) men det var alt. Da hun kom frem fløy hun straks under sofaen siden Amadeus (4 mnd gammel) var i rommet. DET var skumle greier. Amadeus var også veldig skeptisk først og gjemte seg bak folk ;)

Men etter en time var det hilsing på gang om enn Christa var veldig skeptisk og "kurret/murret" når han kom for nærme, så han måtte vente på et annet rom en stund. (Noe han mislikte sterkt og jeg ble nødt til å ta ham ut igjen etter at han kastet seg mot døren som han var med i en action film!)

Etter nok en time var det egentlig ganske spennende å se seg om. Det tok kun 4 dager, så delte Christa og gjerne Amadeus kurv. De ser ut til å gå strålende sammen :D (Heldigvis). 

Bortsett fra at Christa (tror jeg) gikk utenfor kassen og gjorde fra seg en dag, så har det ikke vært veldig problematisk. Jeg har også sprayet en lenestol, da hun elsket å markere på den, nå bruker hun kun skrapemøbelet sitt ser det ut til. Amadeus elsker det nye selskapet og de leker sammen hver dag, nå kan jeg gå ut av huset uten så altfor dårlig samvittighet ;)


Operakattene er absolutt herrrrrlige !

No comments:

Post a Comment